AZ Alma streeft een voortdurende kwaliteitsverbetering na, en niet alleen op ziekenhuisniveau. Beetje bij beetje wordt ook op afdelingsniveau aan de weg getimmerd en de voorbije maanden werden twee kwaliteitslabels uitgereikt: één voor de voedingsdienst en één voor Mensana, dat ook nog eens een erkenning als dienstverlener voor KMO-portefeuille ontving.

 
SMILEY
Het eerste goede nieuws deze zomer kwam uit de voedingsdienst, die het Autocontrole Certificaat had ontvangen, de zogenaamde ‘Smiley’. ‘Dat certificaat wordt uitgereikt door de Certificatie Commissie van het Federaal Agentschap Voedselveiligheid en is de hoogst mogelijke kwaliteitserkenning die een grootkeuken in een ziekenhuis kan ontvangen’, legt diensthoofd Stefaan Dierick uit.
 
OPLEIDINGEN
Kort daarop kwam er ook (dubbel) goed nieuws uit Mensana, waar ineens twee certificaten werden binnen gehaald voor de opleidingen die er onder de noemer ‘Academy by Mensana’ worden aangeboden. Eerst was er het Qfor-certificaat, toegekend door de Certificatiecommissie voor Management Information, en daarna kwam de erkenning als dienstverlener voor KMO-portefeuille bij de opleidingen.
‘Door het behalen van dit kwaliteitslabel worden we ook erkend door de Vlaamse overheid als kwaliteitsvol opleidingscentrum’, zegt Mensana-coördinator Christophe Maes.
Het behalen van het Qfor-label zorgde meteen voor een andere erkenning: die van de groep van dienstverleners KMO-portefeuille. ‘Dat wil zeggen dat mensen die bij Academy by Mensana een opleiding komen volgen, een beroep kunnen doen op opleidingscheques’, zegt verantwoordelijke Aline Ollevier. ‘En tenslotte is het behalen van kwaliteitslabels en erkenningen altijd een ongelooflijke stimulans voor al onze medewerkers’.
Deel dit nieuwsbericht: twitterlinkedin